...lagar jag god mat, umgås med vänner, läser bra böcker, diskuterar livets stora och små problem eller bara njuter av en kopp kaffe...

Välkomna in i mitt kök!


tisdag 8 november 2011

KLAR!!

Fy så skönt! En hel kurs avklarad! Jag är härmed kvalificerad att undervisa barnen i alla SO-ämnena. Nu ska jag bara komma ihåg allt jag lärt mig till om 4 år när jag kommer ut i arbetslivet...

I helgen var jag i Stora Hufvudstaden med Celie för att träffa Sarah och prata bröllop. En alldeles underbar, härlig och mycket intensiv helg! Jag kom upp sent fredag kväll och blev upphämtad bland spyor och fulla människor på T-banan av Celie, Sarah och hennes Jimmy. Lördagen bjöd sedan på en lååång sovmorgon, en härlig promenad i Haga-parken med Celie där vi fick pratat en massa. Tyvärr fick vi inte vinka till sessan, men hon verkade inte vara hemma. Så vi får väl ta kafferepet en annan dag.. På kvällen kom Silvana (den tredje tärnan) förbi och vi hade en riktig tjejkväll, pratade om alla tabubelagda samtalsämnen och naturligtvis om bröllop och klänningar! Det ska bli så roligt att få vara brudtärna, och jag är så otroligt glad för Sarah och Jimmy!

Kvällen slutade mycket sent efter lååånga samtal, så klockan hade hunnit närma sig 2 innan vi var i säng. Och frökenfräken skulle vara i Uppsala klockan 8 dagen efter.. Hoppsan! Det blev inte många timmars sömn innan jag satte mig på tåget i gryningen, men värt var det! För jag fick en jättemysig morgon med Sara och Katrin i Vittinge. Det var så mysigt, precis som på den gamla goda tiden. Men det var märkligt när man tänkte på var vi var för 4 år sen när jag flyttade till Uppsala. Tiden gå fort och den kan hända mycket på väldigt kort tid.
Eftermiddagen ägnades i Stockholm med fina Sandra Nilvanius på ett jättemysigt bagel-café, med uppdateringar om alla kärleksliv.

Så det blev en otroligt intensiv helg med många möten, mycket prat, fika, mat och annat mysigt! Nu ska jag bara ta igen mig lite - och framför allt försöka sova ikapp!

Tack alla söta för en jättego' helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar